Det skånska företaget LOCALS med Victor Sandberg, John Elf, Marcus Johansson och Joel Oredsson tilldelades igår det digitala entreprenörspriset för ÅRETS NYTÄNKARE med motiveringen ”Ett fantastisk team som under året arbetat för att tillvarata nya affärsmöjligheter som följer med den snabba tekniska utvecklingen”.
Priset, som instiftats av Malmö Yrkeshögskola, delades ut av utbildningsledare Marie Bjelksäter som pekade på att LOCALS arbete kring att knyta samman butikshandel med e-handel kommer starkt, eftersom vi alla har mobilen i handen vart vi än går.
Vid prisutdelningen berättade Marie Bjelksäter om Malmö Yrkeshögskolas arbete med utbildningen till Kommersiell Drönarpilot tillsammans med Trafikflyghögskolan vid Lunds Universitet, för de butiker och företag som ser att leveranser med hjälp av drönare snart kan bli verklighet.
– Därför vill vi hjälpa LOCALS på vägen genom att som pris ge dem en egen avancerad drönare att börja experimentera med. Och ha kul med, lovade Marie Bjelksäter.
Tack LOCALS och grattis till utmärkelsen ÅRETS NYTÄNKARE.
Läs mer om LOCALS på locals.se och du som är butiksägare i Malmö, Lund eller Helsingborg, kontakta dem på locals.se/info/store-info
Läs mer om utbildningen Mobil Handel i Helsingborg som drivs av Skånes Yrkeshögskola och Malmö Yrkeshögskola på skyh.se och vill du få kontakt med studerande för projekt eller praktik, maila lia@skyh.se
Digitala Entreprenörspriset delas varje år ut i samband med konferensen Internet i Fokus för att uppmärksamma och lyfta fram Skånska entreprenörers spetskompetens och framgång inom det digitala medielandskapet.
De som vann Digitala Entreprenörspriset på Internet i Fokus är:
Årets Nytänkare: Locals med Victor Sandberg, John Elf, Marcus Johansson och Joel Oredsson. Juryns motivering: ”Ett fantastisk team som under året arbetat för att tillvarata nya affärsmöjligheter som följer med den snabba tekniska utvecklingen”. Priset instiftat av Malmö Yrkeshögskola.
Årets Digitala Marknadsförare: Caroline Alnebring – Blinka Blå ”Caroline har skapat en digital kampanj som visat på stor kreativitet och en visuell kommunikation med mycket lekfullhet kring ett angeläget ämne, och som skapat stort engagemang och blivit en snackis i media (för sin kampanj Four Fit Challenge för Sysav)”. Priset instiftat av Marknadsföreningen i Malmö.
Årets Blogg: 56kilo med motivering ”Åse har lyckats genom sin blogg, nått en bredare publik, skapat en enorm engagemang och således ökat sin försäljning”. Priset instiftat av Grafiska Akademin.
Malmö Yrkeshögskola gratulerar vinnarna samt alla nominerade för deras fantastiska arbete under året.