Content Manager

420 YH-POÄNG • 2 ÅR • 8+20 VECKOR LIA
ANSÖK FÖRE 2018.11.30 • UTBILDNINGSTART 2019.01.28

Content Manager är en utbildning för dig som vill jobba kreativt och affärsmässigt med nya digitala strategier, målgrupps- och kanalanalyser för att på bästa sätt ta ansvar för och utveckla ett företags eller en organisations digitala informationsflöde.

Lär dig hantera information, reklam, nyheter och kunskap i en värld där skärmen är det första vi ser på morgonen och det sista vi ser på kvällen, där den totala informationsmängden överstiger flera zettabytes och där du med ett klick når miljarder människor om du gör rätt.

Yrkeshögskoleutbildningen till Content Manager kommer göra dig tekniskt bevandrad, väl insatt i digitaliseringens möjligheter, lära dig analysera, tänka strategiskt och begripa affärer. Du måste förstå vart vi är på väg för att bäst kunna tillvarata alla nya möjligheter som följer med den snabba tekniska utvecklingen.

Det finns idag hundratals lediga jobb som Content Manager. Ledande digitala byråer men också företagens marknads- och informationsavdelningar letar alla efter content managers som kan ansvara för att digitala budskap skapas, publiceras, övervakas, analyseras och förbättras för att nå allt högre mål. Att oförtröttligt stärka uppdragsgivarens varumärken och affär på bästa sätt med lösningar som engagerar och konverterar.

Det är ett tufft jobb som kräver både engagemang, och stor kompetens. Därför erbjuder vi denna utbildning för dig som vill leda och utveckla fantastiska contentstrategier för en mycket spännande digital framtid.

Förkunskapskrav:
För Content Manager betyget E i Engelska 6 eller motsvarande och lägst betyg E i Svenska 3 eller motsvarande.

Utbildningsplan:
Dynamisk medieproduktion, 85p, 17v
Lärande i Arbete 1, 40p, 8v
Ny marknadskommunikation, 65p, 13v
Avancerad medieproduktion, 20p, 4v
Kommunikationsstrategi och analys för nya digitala kanaler. 45p, 9v
Projektledning, 30p, 6v
Lärande i Arbete 2, 100p, 20v
Examensarbete, 15p, 3v

Yrkesroller:
Content manager
Community manager
Ansvarig sociala medier
Marknadskommunikatör
Utvecklare komplexa kampanjer
Youtuberedaktör
Media Business Manager Strateg
Analytiker
Produktionsledare avancerad kommunikation
Teknisk drift nya mediekanaler