Digital Turism 100% - INGA PLATSER KVAR

UTBILDNINGEN STARTAR DEN 7 SEPTEMBER.

Utbildningen startar den 7 september 2020 och slutar den 22 december 2020. Inga platser kvar, tyvärr. 

Utbildningen genomförs under en termin, på distans och heltid (100%) för att du ska kunna studera flexibelt och snabbt komma tillbaka i arbetslivet. Målet är att allt du lär dig ska du kunna använda direkt.

Du bör ha goda kunskaper inom besöksnäringen och tjänster däromkring som restaurang, hotell, event och annat som du kan öppna upp ytterligare för nya typer av kunder med hjälp av den snabba digitaliseringen.

Alla lektioner ges online och samtliga lektioner spelas in för att du ska kunna gå de olika stegen i utbildningen när, var och hur det bäst passar din arbetssituation. Allt material, kurslitteratur och annat som krävs ingår.

Utbildningen är kostnadsfri och ger rätt till studiemedel enligt CSNs regler.

Utbildningen startar den 7 september 2020 och slutar den 22 december 2020.

Vi ber om ursäkt för de korta ansökningstiderna som beror på hur statens budget fungerar och annan byråkrati vi inte råder över.

LÄR DIG DIGITAL TURISM

Utbildningen ger kunskaper i ny teknik för att maximera möjligheterna kring ett förändrat beteende vad gäller den inhemska besöksnäringen.

Den inhemska besöksnäringen förändras snabbt, allt fler kommer av olika skäl ”hemestra”, semestra här hemma, inte bara under sommaren, inte bara kommande höst- och vinterlov utan även små och stora konferenser och andra event som kommer arrangeras allt oftare inom landet.

Då gäller det för aktörer, företag och organisationer inom besöksnäringen att vara rustade med de senaste tekniska kunskaperna för att kunna erbjuda attraktiva möjligheter på rätt sätt och i rätt form. När det för några år sedan räckte med att dela ut papperskartor från en kiosk på torget kräver dagens allt mer digitalt medvetna besökare en helt annan servicegrad.

Från det ovillkorliga kravet på att förekomma korrekt på Googles första resultatsida (annars existerar man inte) kanske redan ett halvår innan resan eller eventet, till att samtliga tjänster som erbjuds ska finnas åtkomliga för digitala bokningar, kommunikation, trådlösa nät, fysiska rapporter (allergi, vattentemperatur, trängsel), perfekt score på alla olika rekommendationstjänster, mikropositionering för möjlighet ta del av information och kunskap, egen navigering bland turistmål och mycket annat som besökare kommer ta för givet, måste erbjudas.

Som studerande bör du ha arbetat inom besöksnäring, hotell, restaurang, tjänster och/eller event. Behovet omfattar även kommunikation för att vårda tidigare och befintliga kunder samt reparation av tidigare kundförhållande som avbrutits på grund av oförutsedda händelser.

Det handlar inte bara om digitala tjänster på besöksplatsen, det handlar om place management och många av värdens ledande företag som IKEA och H&M slåss för att reservera, äga, sina platser. I utbildningen kommer de studerande få lära sig hur de kan göra samma sak med mindre hotell, restauranger, fornlämningar, naturstigar, stränder och andra turistmål.

INNEHÅLL

Digital destinationsutveckling: De senaste tekniska kunskaperna för att kunna erbjuda attraktiva möjligheter på rätt sätt och i rätt form. Analys av förändrade villkor samt omvärldsfaktorer. Kommunicera och informera på ett tydligt och positivt sätt. Retorik.

Utveckling place management: Att reservera, digitalt äga, sina platser. Hur detta kan göras även för mindre hotell, restauranger, kring fornlämningar, naturstigar, stränder och andra turistmål.

Kulturmiljö och kulturarv: Kunna presentera turistmål, fornlämningar och andra sevärdheter samt ge förståelse för kulturella skillnader, när det gäller både mänskligt beteende och muntliga uttryck.

UTBILDNINGENS MÅL

Kunskaper: 

  • Den nya besöksnäringsprocessen
  • Utvecking av mobila lösningar för iPhone och Android
  • Visualisering

Färdigheter:

  • Bygga egna digitala och mobila tjänstesystem
  • Reservera platser för verksamheter och tjänster (place management)

Kompetenser:

  • Upptäcka och beskriva platser på ett digitalt säljande sätt
  • Korrekt prissätta olika typer av produkter och tjänster

FAKTA OM UTBILDNINGEN

Utbildningsplan:

  • Digital desinationsutveckling, 30p
  • Utveckling place management, 40p
  • Kulturmiljö och kulturarv, 10 p

Behörighetskrav:

  • För tillträde till utbildningen krävs endast grundläggande behörighet.

Utbildningens urvalsgrunder:

  • Särskilt prov
  • Yrkeserfarenhet

För ytterligare information, var god kontakta skolan på info@remove-this.my.remove-this.se eller ring 0200-210 999

Utbildningen startar den 7 september 2020 och slutar den 22 december 2020.

- - -

Malmö Yrkeshögskola är kvalitetsauktoriserad genom Almega Utbildningsföretagen och har högsta kreditvärdighet AAA från Bisnode samt Guld Klass 5 från UC.